Svarbi informacija karantino metu

AB Lietuvos paštas, kaip ir kitos Vyriausybės paskelbto karantino laikotarpyje dirbančios strategiškai svarbios institucijos ir įmonės, tęsia savo veiklą. Bendrovė, be įstatymo numatytos teikti universaliosios pašto paslaugos, gyventojams toliau pristatys tokias kritiškai svarbias paslaugas, kaip pensijos, išmokos, tęs siuntų pristatymo paslaugą įsigijusiems būtinas prekes elektroninėse parduotuvėse. Tačiau, siekdama riboti kontaktą tarp savo darbuotojų ir gyventojų, nuo kovo 16 d. – balandžio 13 d. taikys tam tikrus veiklos apribojimus.

Svarbu!

Esant dideliam siuntų srautui bei apribotam susisiekimui su užsienio valstybėmis, siuntų pristatymas karantino metu gali vėluoti ir Lietuvoje, ir į užsienį.

 

Dalinamės atsakymais į dažniausiai užduodamus klausimus apie pašto veiklą karantino metu:

Informacija atnaujinta 2020 03 30

Kodėl Lietuvos paštas dirba karantino metu?

AB Lietuvos paštas yra strateginės reikšmės įmonė, kuri teikia būtinąsias paslaugas. Kaip strateginė įmonė, mes privalome ne tik užtikrinti universaliosios pašto paslaugos teikimą Lietuvos Respublikos pašto įstatyme numatytomis sąlygomis, bet ir užtikrinti tai, kad pensijos ir/ar pašalpos pasiektų Lietuvos gyventojus. Siekiant įgyvendinti įsipareigojimus ir vadovaujantis LRV 2020 kovo 14 d. nutarimu Nr. 207 „Dėl karantino Lietuvos Respublikos teritorijoje paskelbimo“, bendrovė privalo vykdyti būtinąsias neatidėliotinas funkcijas ir jų vykdymui skirtų paslaugų teikimą pašto skyriuose.

Nei Kinijoje, nei Italijoje karantino ir pandemijos paskelbimo metu, pašto veikla nebuvo ir nėra stabdoma, nes pašto teikiamos paslaugos tampa kritiškai svarbios teikiant pašto paslaugas bei pristatant pensijas ir pašalpas.

Kokias prekes, paslaugas galiu tikėtis gauti atvykus į pašto skyrių?

Paštuose šiuo metu teikiamos siuntų priėmimo, išdavimo, pensijų, pašalpų išmokėjimo, įmokų priėmimo, prenumeratos užsakymo, perlaidų priėmimo, išmokėjimo paslaugos.

  • Registruotos siuntos su žyma „Įteikti asmeniškai“ per karantino laikotarpį nebus priimamos. 
  • Iš klientų siuntimui priimsime tik pačių supakuotas siuntas.
  • Karantino metu nebus galimybės skyriuje atidaryti išperkamųjų siuntų. 
Kaip dirbs pašto skyriai?

Nuo kovo 30 dienos trumpėja kai kurių skyrių darbo laikas. Karantino metu galiojantį pašto skyrių darbo laiką galite sužinoti ČIA.

Sekmadienį pašto skyriai nedirbs ir klientų aptarnavimas nebus vykdomas.

Ar galima siųsti visas siuntas?

Siuntas rekomenduojame siųsti naudojantis savitarnos sistema https://manosiuntos.post.lt arba LP EXPRESS siuntų savitarnos terminalais. Naudojantis pastaraisiais, pašto siuntą galėsite išsiųsti bet kuriuo paros metu, išvengsite bet kokio žmogiškojo kontakto.

Siekant mažinti klientų srautą pašto skyriuose, savitarnoje registruotos smulkios siuntos, jei telpa, gali būti įmetamos į gatvėse esančias geltonąsias Lietuvos pašto dėžutes. 

Registruotos siuntos su žyma „Įteikti asmeniškai“ per karantino laikotarpį nebus priimamos

Ar į visas šalis galime siųsti siuntas? Kokie siuntimo terminai?

Duomenys atnaujinti kovo 31 d.

Visose nurodytose šalyse galimi siuntimo sutrikimai, į išskirtas valstybes tiek pašto, tiek LP EXPRESS siuntų laikinai nepriimame.
Detalesnę informaciją galite rasti ČIA.

Kainų skaičiuoklės informacija šiuo metu neatnaujinama.

Atkreiptinas dėmesys, kad dėl sustabdyto oro transporto, siuntas galima transportuoti tik antžeminiu būdu, o tai labai prailgina siuntų pristatymo terminus. Su šiuo sunkumu susiduria dauguma siuntų ir logistikos paslaugas teikiančių įmonių.

Kaip bus pristatomos pensijos?

Kovo mėnesio pensijos jau pristatytos.

Karantino laikotarpiu laiškininkai teikia paslaugas „iki slenksčio“, tai reiškia, kad neina į kliento namus, neįteikia pensijų globos namų gyventojams jų kambariuose. Užtikrinant saugumą pensijos bus pristatomos iki slenksčio. Laiškininkas išmoka klientui pensiją ar išmoką, pinigus klientui įdėdamas į voką kartu su kvitu. Voką su pinigais ir kvitu klientui įteikia per ištiestos rankos atstumą bei paprašo, kad klientas ant kvito pasirašytų savo rašikliu bei kvitą grąžintų taip pat per ištiestos rankos atstumą. Planšetėje kliento parašas nebūtinas. 

Jei klientas dėl sveikatos sunkumų ar kitų priežasčių neturi galimybės  priimti paslaugas ne savo gyvenamose patalpose, paslaugos suteikiamos kliento įgaliotam asmeniui, laiškininkui į kliento gyvenamąsias patalpas neinant. Visiems įgaliotiems darbuotojams turi būti surašyti įgaliojimai, kuriuos gali tvirtinti (neatlygintinai) toje seniūnijos teritorijoje veikiantis seniūnas. Notarinis įgaliojimas nėra reikalingas. Tokie įgaliojimai galioja tik iki kol Lietuvos Respublikos Vyriausybė neatšauks karantino.

Jeigu įgaliojimai asmenims, galintiems priimti pinigines išmokas, nėra išrašyti, o pensijų ir kitų išmokų gavėjai į lauką išeiti negali, tuomet laiškininkai pensijų ir kitų išmokų nepristatys!

Ar siunta bus saugoma pašte iki karantino pabaigos?

Siuntos pašto skyriuose saugomos iki 30 dienų. Jei karantino metu baigsis klientui skirtas laikas siuntos atsiėmimui, ji bus saugoma pašte (nebūtinai pašto skyriuje) ir bus išduodama klientui TIK karantinui pasibaigus. Tokios siuntos klientui bus išduodamos dar 30 dienų po karantino pabaigos.

Jei ant siuntos yra nurodytas telefono numeris, Lietuvos paštas sieks įdėti siuntą į LP EXPRESS terminalą tam, kad klientas galėtų ją pasiimti jam patogiu metu be jokio žmogiškojo kontakto.

Ar turiu pasirašinėti ant registruotosios siuntos? Kaip jos bus pristatomos?

Karantino metu ant registruotos siuntos, išskyrus procesinius dokumentus, pasirašinėti nereikia. Visos registruotos siuntos( taip pat ir su įteikimo pranešimu), jei jos telpa į pašto dėžutę, turėtų būti į ją įdedamos, o kontaktas su klientu tokiu atveju yra ne tik nebūtinas, bet ir draudžiamas. Tai darome dėl pačių klientų ir darbuotojų saugumo.  Jei registruota siunta atsiimama pašte – pasirašyti reikės.

Nenoriu gauti siuntos į namus, ar galite nukreipti į terminalą?

Jei jūsų siunta jau yra pašte, šiuo metu pačiam gyventojui užsisakyti siuntos nukreipimą į terminalą dar neturime, bet jei ant siuntos bus nurodytas gavėjo telefono numeris ir Jūsų gyvenamojoje vietovėje bus LPEXPRESS savitarnos terminalas, Lietuvos paštas stengiasi visas siuntas nukreipti į savitarnos terminalą. Jei telefono numerio ant siuntos nėra, nukreipti negalėsime.

Visos registruotos siuntos, jei jos telpa į laiškų dėžutę karantino metu yra paliekamos šioje dėžutėje ir į namus nepristatomos.

Siuntos į LP EXPRESS terminalus

Užsipildžius siuntimo informacijoje pasirinktam LP EXPRESS terminalui, siunta bus nukreipiama į artimiausią laisvą LP EXPRESS siuntų terminalą. Gavėjai apie pokyčiai bus informuoti SMS žinute.

 

Ar mobilūs laiškininkai vežioja spaudą ir kt.? Kokiu grafiku?

Mobilieji laiškininkai dirba ir spaudą vežioja įprastu savo darbo grafiku.

Kaip dirbs mobilieji laiškininkai?

Mobilūs laiškininkai laikinai neteiks prekių pardavimo paslaugų, registruotąsias siuntas iki 2 kg, išskyrus siuntas su procesiniais dokumentais, pristatys į gaunamųjų laiškų dėžutes. Jei registruotosios siuntos į dėžutę netelpa, laiškininkai paliks pranešimą, informuojantį, kad klientas gali užsakyti pakartotiną siuntos pristatymą.

Karantino laikotarpiu mobilaus laiškininko pastovėjimo vieta bus lauke, prie  pertvarkyto pašto patalpų.

Į gaunamųjų laiškų dėžutes netelpančias siuntas įteiks, išmokas.

Kaip dirbs kurjeriai?

Kurjeriai dirbs pagal įprastą grafiką, bet turite galimybę su jais susiderinti, kad jūsų siunta būtų palikta jums patogiame LPEXPRESS terminale.


Kurjerių teikiamos paslaugos privalo būti teikiamos lauke (jeigu klientas gyvena nuosavame name) arba daugiabučio laiptinėje (jeigu klientas gyvena daugiabutyje).


Jei klientas nesutinka išeiti į lauką arba nesutinka, kad būtų aptarnautas, kurjeris informuoja jį, kad paslaugos suteikti negalės ir ji bus suteikta pasibaigus karantino laikotarpiui arba per įgaliotą asmenį.

Jei klientas yra saviizoliacijoje, kurjeris pasiteirauja, ar yra asmuo, kuris siuntą galėtų pasiimti už klientą ir pasiūlo galimybę šią siuntą patalpinti LPEXPRESS terminale. Jei klientas to nepageidauja, kurjeris informuoja, kad siunta jam bus įteikta pasibaigus karantino laikotarpiui. 
Kurjeriui draudžiama vaikščioti po siuntėjo/kliento patalpas. Jei siuntos nebus paruoštos atidavimui, laikantis saugaus didesnio nei 1 metras atstumo, kurjeris gali atsisakyti paimti siuntas.
 

Ar kurjeriai priims grynus pinigus?

Nuo kovo 18 dienos kurjeriai grynųjų pinigų nebepriima, bet sudarome visas galimybes atsiskaityti bankinėmis kortelėmis.

Ar reikia pasirašyti, kai kurjeris pristato prekes?

Karantino laikotarpiu, siekiant minimizuoti riziką kliento ir kurjerio sveikatai, kliento parašas neimamas. Kurjeris pristatęs siuntą gavėjui, per saugų atstumą (daugiau nei 1m.), gavėjo prašo parodyti asmens dokumentą, t.y. ID kortelė/pasas/vairuotojo pažymėjimas. Kurjeris per saugų atstumą nusirašo pavardę ir dokumento numerio paskutinius 5 skaičius. Kurjeris skeneryje įveda kliento pavardę ir paskutinius dokumento numerio 5 skaičius vietoje parašo. Jei gavėjas atsisako pateikti dok. numerio 5 skaičius, siuntą grąžiname siuntėjui.

Ar dirba „PayPost“ skyriai?

Karantino metu nedirba.

Kaip Lietuvos paštas apsaugo savo darbuotojus ir klientus?

Lietuvos paštas daro viską, kad apsaugotų klientus bei savo darbuotojus nuo galimų rizikų. Šiam tikslui yra sudaryta speciali darbo grupė visiems kylantiems klausimams operatyviai spręsti ir reaguoti.

Kovo 16 – 30 d. pašto veikla yra apribota, siekiant mažesnio kontakto su klientais.

  • Darbuotojams paruoštos ir pagal aplinkybes atnaujinamos darbo instrukcijos, kuriose yra numatyti būdai, kaip maksimaliai apsaugoti save ir savo klientą, tuo pačiu atsisakant kai kurių reikalautų atributų, pvz., parašų rinkimo įteikiant registruotas siuntas. Lietuvos pašto darbuotojai pagal naujas taisykles teikia paslaugas tik „iki slenksčio“, neįeidami į kliento gyvenamąsias patalpas. Registruotos siuntos, išskyrus procesinius dokumentus, telpančios į gaunamų laiškų dėžutes, paliekamos šiose dėžutėse, neimant kliento parašo.
  • Lietuvos pašto skyriuose yra įgyvendinami higienos reikalavimai, valomi, dezinfekuojami paviršiai. Darbuotojams tiekiamas dezinfekcinis skystis, apsauginės kaukės bei pirštinės, o pašto skyriuose įrengtos organinio stiklo užtvaros. Taip pat darbuotojai, kurie turi tam galimybes, raginami reguliariai plauti rankas vandeniu ir muilu ne trumpiau nei 20 sekundžių.
  • Skyriuose rekomenduojame vėdinti patalpas kas dvi valandas darant pertraukas po 15min. ten, kur tai yra įmanoma, tuo metu darbuotojams nusiplaunant rankas, nuvalant paviršius.
  • Visiems darbuotojams, kurie yra rizikos grupėje, ar turi nuogąstavimų dėl savo sveikatos būklės, Lietuvos paštas suteikia atostogas. Tėvams, kurie augina mažamečius vaikus, rekomenduoja kreiptis į šeimos gydytoją nedarbingumo pažymėjimui gauti.
  • Dėl visų gerovės ir saugumo, bendrovė prašo gyventojų būti sąmoningais ir pagal galimybes atidėti vizitus į pašto skyrius, neatidaryti durų pašto darbuotojams, jei namie yra saviizoliacijoje esančių gyventojų. Jei apsilankymas pašto skyriuje neišvengiamas – laikytis taisyklės prie klientų aptarnavimo specialisto prieiti po vieną, palaikyti saugų (didesnį nei 1 m) atstumą. Prašome klientų būti supratingais, nes nei laiškininkai, nei kurjeriai karantino metu dėl savo ir dėl klientų sveikatos neteiks paslaugų uždarose patalpose.
  • Pensijų išmokėjimui laiškininkai naudoja vokus, kuriuose gali saugiai įteikti pensijas.
  • Siekiant sumažinti darbuotojų kontaktą su klientais, paštuose sumažinta paslaugų teikimo apimtis – neparduodamos prekės, išskyrus pakavimo priemones ir pašto ženklus.
  • Lietuvos paštas siekia maksimalų siuntų kiekį (jei nurodytas telefono numeris) nukreipti į LP EXPRESS terminalus, siekiant išvengti žmogiškojo kontakto ir maloniai prašo klientų siuntas atsiimti kaip įmanoma operatyviau 
  • Darbuotojams į pašto skyrius ir logistikos centrus nuolat tiekiams dezinfekcinis skystis, jis aktualiausias laiškininkams ir vairuotojams/kurjeriams, kurie neturi galimybės reguliariai plauti rankas. Laiškininkams, klientų aptarnavimo specialistams kurjeriams ir vairuotojams yra tiekiamos guminės pirštinės bei kaukės.
Kaip bus laikomasi saugumo reikalavimų teikiant paslaugas klientams paštuose?

Aptarnaujant klientus paštuose, turi būti užtikrinti šie reikalavimai:

  1. Klientai savo eilės laukia pašto išorėje. Į paštą klientai kviečiami po vieną atsilaisvinus klientų aptarnavimo specialistui.
  2. Aptarnaujantis klientą darbuotojas stengiasi išlaikyti didesnį nei 1 metro atstumą nuo kliento. Klientui priartėjus mažiau nei 1 metro atstumu, paprašo jį nutolti saugiu atstumu.
  3. Aptarnaujantis darbuotojas iš kliento priima ir / ar atiduoda pinigus / dokumentus ištiestos rankos atstumu ir paprašo, kad klientas grąžintų dokumentus, duotų pinigus ištiestos rankos atstumu.
  4. Klientų aptarnavimo specialistas stengiasi klientą aptarnauti greitai, nekonsultuoja jo dėl papildomų paslaugų, nepakuoja siuntų, nepildo jokių dokumentų už klientą.
  5. Paštuose kas 2 val. darome pertraukas po 15 min. Pertraukos metu reikia:
    1. Vėdinti patalpą, kur tai įmanoma.
    2. Visiems darbuotojams plautis rankas.
    3. Nuplauti stalviršius, prie kurių liečiasi klientai bendraudami su klientų aptarnavimo specialistais.
Kas yra tinkama saviizoliacija namuose?

Nacionalinio visuomenės sveikatos centro Užkrečiamų ligų skyriaus specialistų teigimu tinkama saviizoliacija namuose yra:

  • Plauti rankas su muilu ir vandeniu 20-30 s.
  • Jei nėra galimybės plauti muilu ir vandeniu, dezinfekuoti rankas 60 laipsnių alk. priemonėmis.
  • Vengti išeiti į išorę.
  • Su šeimos nariais išlaikyti bent 1 m atstumą.
  • Gyventi kitame kambaryje.
  • Vėdinti patalpas kelis kartus per dieną.
  • Plauti kambarius, dezinfekuoti paviršius su alkoholio arba chloro junginiais.
  • Naudotis atskirais valgymo įrankiais.
  • Buitines atliekas mesti į atskiras šiukšliadėžes.
Jei esu saviizoliacijoje, ar dėl kitų priežasčių negaliu pasiimti siuntos iš pašto skyriaus, ar gali siuntą už mane pasiimti kitas asmuo?

Siekdami supaprastinti įgaliojimų tvarką ir sudaryti patogesnę galimybę šiuo laikotarpiu gyventojams atsiimti pašto siuntas vieniems už kitus, registruotas pašto siuntas, išskyrus įvertintąsias pašto siuntas bei siuntas su procesiniais dokumentais, įteiksime paštuose asmenims, kurie pateiks pranešimą K11 arba parodys sms žinutę apie tokią pašo siuntą.

Laikysime, kad toks asmuo gavo siuntos gavėjo pavedimą atsiimti siuntą gavėjo vardu. Nereikalaujame dokumento iš siuntą atsiimančio asmens karantino laikotarpiu.