Ką svarbu žinoti apie mobiliuosius laiškininkus?

2022-07-07

Mobilusis laiškininkas – naujas ir šiuolaikiškas pašto paslaugų teikimo būdas kaimiškose vietovėse, leidžiantis gyventojams suteikti daugiau Lietuvos pašto paslaugų jiems patogesniu būdu. Tai lyg paštas ant ratų, pagal gyventojo pageidavimą atvykstantis net ir į atokiausias vietoves.

Šis projektas prasidėjo prieš ketvertą metų, tad šiandien mobiliojo laiškininko paslaugomis jau naudojasi beveik 14 tūkst. kaimiškų vietovių. Mobilieji laiškininkai aptarnauja daugiau nei 334 tūkst. adresų visoje Lietuvoje.

Liepos mėnesį Lietuvos paštas įžengs į dar vieną svarbų šio projekto etapą – mobiliojo laiškininko paslaugos bus pradėtos teikti dar beveik 50-tyje kaimiškų vietovių.

Primename, ką svarbu žinoti apie laukiančius pokyčius ir atsakome į dažniausiai kylančius klausimus:


Kodėl pašto skyrius keičia mobilieji laiškininkai?

Kiekvienas laikmetis diktuoja savus pokyčius, todėl atsižvelgdamas į juos Lietuvos paštas pasiūlė naują pašto paslaugų teikimo formą – mobilųjį laiškininką. Ši paslauga pritaikyta kintantiems žmonių poreikiams ir besikeičiančiai demografinei šalies situacijai.

Pastebima, kad gyventojų siuntimo įpročiai stipriai keičiasi. Per pastaruosius ketverius metus siunčiamų laiškų kiekiai susitraukė 70 proc., o siuntų išaugo 2,3 karto. Tiek kurjeriai, tiek laiškininkai pristato vis daugiau siuntų, kurias dauguma žmonių nori gauti tiesiai į namus.

Klientams vis dažniau renkantis alternatyvius siuntimo būdus, kartu smarkiai mažėja jų srautai pašto skyriuose. Ši tendencija ypatingai jaučiama kaimiškų vietovių pašto skyriuose. Šių metų pirmąjį ketvirtį, palyginus su tuo pačiu laikotarpiu pernai, paštuose teikiamų paslaugų buvo suteikta net trečdaliu mažiau.

Mažesnių miestelių gyventojai jau įprato savo namuose apsilankiusiai laiškininkei, įprastai pristatančiai siuntas ar spaudos leidinius, sumokėti mokesčius ar įsigyti iš jos reikalingų buities prekių. Net 7 iš 10 minėtų paslaugų šiandien yra suteikiamos gyventojų namuose.

Be to, neretai kaimiškose vietovėse iki artimiausio pašto skyriaus tenka keliauti keliolika kilometrų. Mobiliojo laiškininko paslauga pašto skyrių priartins arčiau kliento ir leis jam sutaupyti laiko.

 

Kokias paslaugas teikia mobilusis laiškininkas?

Įškviestas mobilusis laiškininkas:

  • Įteikia ir paima pašto siuntas;
  • Priima prenumeratos užsakymus;
  • Priima įmokas ir mokesčius;
  • Parduoda pašto siuntų pakuotes, pašto ženklus, vokus, atvirukus ir kitas prekes;
  • Pristato ir išmoka vietines pinigų perlaidas;
  • Teikia kitas įprastas pašto paslaugas.

SVARBU: Pašalpas, pensijas, prenumeratą ir siuntas mobilus laiškininkas pristato įprasta tvarka, jo dėl to papildomai kviesti nereikia.

 

Kuo mobilusis laiškininkas skiriasi nuo paprasto laiškininko? 

Įprastas laiškininkas tik pristato siuntas, laiškus, atneša laikraščius bei kitus prenumeruojamus leidinius. Tokie laiškininkai ir toliau dirbs kaip įprastai. 

Mobilieji laiškininkai, kurie yra aprūpinti šiuolaikiška įranga, gyventojų namuose gali suteikti ir kitas paslaugas, kurios dabar yra prieinamos tik pašto skyriuose: gali priimti siuntas ir laiškus išsiuntimui, priimti prenumeratos užsakymus, pristatyti ir išmokėti vietines pinigų perlaidas. 

Be to, kaip ir įprastas laiškininkas, mobilusis laiškininkas pristatys spaudą, gautas siuntas ar laiškus – dėl šių paslaugų mobiliojo laiškininko atskirai išsikviesti nereikės, jis atvyks pats. 

Mobilusis laiškininkas taip pat pristatys ir gyventojų pensijas, kurias prieš tai dažniausiai reikėdavo atsiimti atvykus į pašto skyrių. 

 

Kaip galima išsikviesti mobilųjį laiškininką?

Mobilųjį laiškininką galima išsikviesti paskambinus trumpuoju numeriu 1842 arba 8 700 55400. Jau kitą darbo dieną po iškvietimo konkrečioje teritorijoje dirbantis mobilusis laiškininkas nemokamai atvyks į namus ir suteiks visas reikalingas pašto paslaugas. 

 

Ar galima išsikviesti sau pažįstamą laiškininką į namus skambinus jam tiesiogiai? 

Lietuvos paštas siekia, kad klientams būtų užtikrintos aukščiausios kokybės paslaugos ir klientų aptarnavimas. Tą galima įgyvendinti tik nuosekliai sekant visą paslaugų suteikimo procesą – nuo skambučio iškviečiant mobilųjį laiškininką, registracijos, vizito iki užduoties įvykdymo. Lietuvos paštas negali užtikrinti kokybiškos paslaugos, kai skambinama tiesiogiai laiškininkui. Dėl to mobilieji laiškininkai iškviečiami per bendrą iškvietimų registravimo sistemą. 

 

Ką daryti, jei nenorima, kad mobilusis laiškininkas atvyktų į namus, arba jeigu darbo valandomis nėra galimybės būti namuose? 

Mobilųjį laiškininką galima  išsikviesti ir į savo darbovietę ar kitą sutartą vietą. Taip pat vietoje pašto skyriaus, tuo pačiu adresu, yra įsteigiama seniūnijos pašto paslaugų teikimo vieta. Joje mobilusis laiškininkas numatytu laiku visas paslaugas teikia nuo antradienio iki šeštadienio. 

Taip pat siuntas gyventojai kviečiami patogiai registruoti ir Lietuvos pašto savitarnoje www.lpexpress.lt. Joje galima pasirinkti tinkamiausią siuntimo būdą, iš anksto sužinoti preliminarią siuntos išsiuntimo kainą, apmokėti siuntimo išlaidas, atsispausdinti siuntos lipduką ir greitai bei patogiai jas perduoti atvykusiam mobiliam laiškininkui.

 

Kiek laiko mobilusis laiškininkas teikia paslaugas seniūnijos pašto paslaugų teikimo vietoje?

Nors oficialiai nurodomas konkretus paslaugų teikimo laikas, tačiau mobilusis laiškininkas pastovėjimo vietoje teiks paslaugas tiek, kiek bus reikalinga. Vis dėlto, pailgėjus pastovėjimo laikui, į gyventojų namus teikti paslaugų jis išvyks vėliau.

 

Ar atsiradus mobiliajam laiškininkui bus uždarytas pašto skyrius? 

Pašto skyriaus, kaip pastato, nelieka, tačiau svarbiausia, kad pokyčiai neturi įtakos teikiamų paslaugų įvairovei ar jų kokybei – priešingai, siekiama, kad žmonėms būtų patogiau, kad visas pašto paslaugas jie gautų negaišdami savo brangaus laiko, nepatirdami transporto išlaidų ir neišvykdami iš namų.

 

Kaip projekto pradžioje klientai sutiko mobiliuosius laiškininkus, ar su laiku nuomonė pasikeitė?  

Natūralu, kad pokyčiai visuomet kelia dvejonių, todėl prasidėjus pokyčiui klientų klausimai bei nerimas buvo suprantami. Tačiau didžioji dali klientų labai greitai pajuto mobiliojo laiškininko paslaugos patogumus.

Lietuvos paštas kasmet atlieka klientų apklausas apie pasitenkinimą paslaugomis. Mobiliojo laiškininko paslaugas klientai vertina bene geriausiai iš visų Lietuvos pašto paslaugų. Paskutinė apklausa, atlikta 2021 m. pabaigoje, parodė, kad mobiliųjų laiškininkų paslaugomis patenkinti apie 80 proc. jomis besinaudojančių klientų. Tai yra didelis įvertinimas ir paskatinimas paslaugas teikti tik dar geriau, taip pat plėsti mobiliojo laiškininko projektą. 

Keletas klientų atsiliepimų:

Pranciškus Motiejūnas iš Degučių kaimo (Utenos r.):
„Mūsų laiškininkė Justina atvažiuoja visada, kai tik prireikia. Iki Vaikutėnuose veikusio pašto nuo mano namų – apie 3 kilometrus. Anksčiau dar turėjau mašiną, tai nuvažiuodavau. Paskui pablogėjo regėjimas, nebegalėjau vairuoti. Tai dabar džiaugiuosi, kad laiškininkė aplanko namuose, nereikia niekur eiti. Justina – kaip šeimos narys.“ 

Ūkininkas Ernestas Simonaitis iš Papušynio kaimo (Radviliškio r.):
„Man gerai, kad nebereikia važiuoti į paštą, nes dabar pats paštininkas ieško kelio į mano namus. O anksčiau būdavo ir nepatogumų – nespėjai iki pusės dvyliktos, ir paštą randi jau uždarytą. Arba atvažiuoju į paštą siuntos, o ją jau pasiėmęs laiškininkas. Taip ir prasilenkinėdavome.“

 

Ar planuojama mobiliųjų laiškininkų plėtra Lietuvoje?

Mobiliojo laiškininko paslaugos Lietuvoje teikiamos jau ketvertą metų, jomis naudojasi beveik 14 tūkst. kaimiškų vietovių. Mobilieji laiškininkai aptarnauja daugiau nei 334 tūkst. adresų visoje Lietuvoje.

Palankus pokyčių vertinimas skatina galvoti apie projekto plėtrą. Artimiausiu metu mobilieji laiškininkai pradės dirbti ne vienoje dešimtyje miestelių ir kaimelių. Tikimasi, kad patogios, kokybiškos bei lengvai prieinamos pašto paslaugos bus užtikrintos visiems Lietuvos gyventojams.

Buvo naudinga? Dalinkitės: