Akcinė bendrovė Lietuvos paštas – didžiausia pašto paslaugas teikianti bendrovė šalyje. Puoselėdama gilias tradicijas bei teikdama profesionalias paslaugas, įmonė užsitarnavo gyventojų pasitikėjimą.
Faktai apie Lietuvos paštą
-
30 mln.
laiškų per metus
Laiškus išsiunčiame ir priimame iš beveik 200 skirtingų pasaulio šalių
-
30 mln.
daiktų per metus
Daiktų, kasmet pasiekiančių ir iškeliaujančių iš Lietuvos pašto, srautas nuolat auga.
-
4261
darbuotojų
Dirbame visoje Lietuvoje, kad augantis siuntų srautas pasiektų visus šalies gyventojus.
-
270
LP EXPRESS paštomatų
Paštomatai – sparčiai populiarėjantis modernus siuntų siuntimo būdas.
-
63
„PayPost“ skyrių
Finansinės paslaugas savo klientams teikiame itin greitai ir paprastai.
-
10
logistikos centrų
Logistikos centrai – nematoma Lietuvos pašto pusė, kur kasdien surūšiuojami ir perskirstomi tūkstančiai laiškų ir siuntinių.
Lietuvos pašto specialieji įsipareigojimai
- Universaliosios pašto paslaugos teikimo užtikrinimas Lietuvos gyvenamosiose vietovėse ne mažiau nei 5 darbo dienas per savaitę;
- Periodinių leidinių kaimo gyvenamųjų vietovių prenumeratoriams pristatymas.
- Valstybės skirtus biudžeto asignavimus galite rasti įmonės ataskaitose.
- Reguliuojantys teisės aktai.
Istorija
Pašto istorija Lietuvoje skaičiuojama jau nuo XVI amžiaus.
-
1562 m.
- liepos 11 d. LDK kunigaikščio ir Lenkijos karaliaus Žygimanto Augusto pavedimu sukurtas reguliarus pašto gabenimo maršrutas „Vilnius-Krokuva-Viena-Venecija“.
-
1583 m.
- Lenkijos karalius Steponas Batoras nustatė vienodus pašto paslaugų mokesčius. Paštas pradėtas pristatyti reguliariai. Galimybę pasinaudoti pašto paslaugomis turėjo kiekvienas žmogus.
-
1918 m.
- lapkričio 16 d. Lietuvos Respublikos finansų, prekybos ir pramonės ministras Martynas Yčas pasirašė potvarkį, kuriuo įkuriama Lietuvos pašto valdyba. Nuo šios dienos skaičiuojama Lietuvos pašto istorija.
-
1940 - 1990 m.
- II Pasaulinio karo metais Lietuvos ryšių infrastruktūra buvo sunaikinta, nebeliko pašto transporto, susisiekimo geležinkeliais.
-
1990 m.
- spalio 7 d. pašto apyvartoje pasirodė pirmoji nepriklausomos Lietuvos pašto ženklų serija „Angelas“.
-
1991 m.
- gruodžio 17 d. nutarta reorganizuoti Lietuvos ryšių valdymo struktūrą – pašto ryšiai atskirti nuo elektros ryšių, įsteigta VĮ „Lietuvos paštas“.
-
2006 m.
- VĮ „Lietuvos paštas“ reorganizuota į akcinę bendrovę „Lietuvos paštą“.
-
2011 m.
- spalį pradėjo veikti pirmieji Lietuvoje siuntų siuntimo bei gavimo savitarnos terminalai SIUNTOS24, kuriuos pradėjo diegti Lietuvos paštas drauge su bendrove „Kautra".
-
2012 m.
- birželį Lietuvos paštas įsigijo siuntų savitarnos terminalus SIUNTOS24 valdančią bendrovę „Baltic Post“.
-
2012 m.
- rugsėjį „LP EXPRESS" vardu pervadinti siuntų savitarnos terminalai ir kurjerių veikla.
-
2012 m.
- gruodį pradėjo veikti pirmieji Lietuvos pašto finansinių paslaugų skyriai „PayPost“.
-
2015 m.
- sausį, Lietuvoje įvedus eurus, 330-yje šalies paštų du mėnesius litai neatlygintinai keisti į eurus.
-
2015 m.
- rugpjūtį Lietuvos paštas tapo viena pirmųjų valstybės valdomų įmonių Lietuvoje, sėkmingai diegiančių didžiausių pasaulyje verslo kompanijų taikomą LEAN (liet. „lieknos“ vadybos) filosofiją.
-
2015 m.
- gruodį Lietuvos paštas atidarė pirmąjį naujos koncepcijos klientų aptarnavimo centrą. Jis įkurtas Vilniuje, Ukmergės g. 369 („BIG Vilnius").
-
2016 m.
- spalį Lietuvos paštas, prisijungęs prie daugiašalio PRIME susitarimo, sudarė galimybes klientams nemokamai gauti išsamią informaciją apie savo pašto siuntos, siunčiamos į 31 pasaulio šalį, buvimo vietą.
-
2017 m.
- gegužę 12 Lietuvos regionų startavo mobilusis laiškininkas.
-
2017 m.
- gruodį didžiausių klientų srautų sulaukiančiuose Lietuvos miestų paštuose įdiegtos parašo planšetės.
-
2019 m.
- 210 laiškininkų į gatves išvažiavo su elektriniais dviračiais.
-
2019 m.
- pradėtas statyti automatizuoto skirstymo logistikos centras Vilniuje.